تحقیق پژوهشی روش های نیازسنجی آموزشی

با ما باشید با یکی دیگر از فایل های قابل دانلود با عنوان : تحقیق پژوهشی روش های نیازسنجی آموزشی
تحقیق پژوهشی روش های نیازسنجی آموزشی|35024381|vwc

توضیحات:دانلود تحقیق پژوهشی با موصوع روش های نیازسنجی آموزشی،
در قالب doc و در 60 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق پژوهشی:- 1 مقدمه
امروزه آموزش و بهسازی و توسعه منابع انسانی به عنوان یکی از استراتژی های دست یابی به سرمایه انسانی و سازگاری مثبت با شرایط متغییر قلمداد می شود و از این رو جایگاه و اهمیت راهبردی آن در بقاء و توسعه سازمانی نمایان شده است. بدیهی است این فعالیت نیز مانند هر فعالیت سازمانی دیگر مستلزم برنامه ریزی صحیح و اصولی می باشد. نیازسنجی جزء جدایی ناپذیر برنامه ریزی آموزشی و نظام بهسازی وتوسعه منابع انسانی محسوب می شود. طی فرایند نیازسنجی، نیازهای مشخص شده و برحسب اولویت برای ارضا و تحقق آن ها اقدام می شود. نیازها برای انتخاب اقدامات درست، قبل از انجام هر اقدامی مشخص می شوند (فرامرزی،1383).
در قلمرو آموزش، نیازسنجی به عنوان یکی از مؤلفه های اساسی و ضروری فرآیند برنامه ریزی در نظر گرفته می شود. نیازسنجی در واقع فرآیند جمع آوری و تحلیل اطلاعات است که بر اساس آن نیازهای افراد، گروه ها، سازمان ها و جوامع مورد شناسایی قرار می گیرد. شناخت و تحلیل اثربخش نیازهای آموزشی، پیش نیاز یک سیستم آموزشی موفق است. در دهه های اخیر برای رفع شکاف و پیچیدگی ها در اطراف مفهوم نیازها، کوشش هایی جهت متشکل ساختن و هماهنگ کردن نیازها با تکالیف رشد جسمانی-اجتماعی-روانی به عمل آمده است که تکالیف رشد زندگی نامیده می شود (رحمانی، 1388).

2-2 مبانی نظری
نیازسنجی یکی از بحث انگیزترین مفاهیم مطرح در حوزه خدمات اجتماعی، تعلیم و تربیت و برنامه ریزی است (فتحی واجارگاه،1384). امروزه مفهوم نیازسنجی به طور گسترده ای در محیط های مختلف به منظور تعیین نیازهای آموزش ضمن خدمت کارکنان مورد استفاده قرارمی گیرد (فرجاد،1388). جرقه اصلی آموزش نیروی انسانی از زمان موج پیشرفت های عظیم قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم شکل گرفت، اگر چه ریشه ی آن در دهه ها و قرن ها قبل یافت می شود. این تحولات نه تنها شرایط لازم برای ورود به مشاغل مختلف را دگرگون ساخت، بلکه موجب شد بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی مدارک تحصیلی بالاتری را شرط ورود به مشاغل قرار دهد (فتحی واجارگاه، 1387).
و . . .

فهرست مطالب:مقدمهمفهوم نیازطبقه بندی نیازهامفهوم نیازسنجینیاز آموزشیضرورت تعیین نیاز آموزشیمنابع نیاز آموزشیطبقه بندی نیازهای آموزشیاهداف نیازسنجیاهمیت و ضرورت نیازسنجی آموزشیمتغییرهای لازم در نیازسنجیرویکردهای نیازسنجیقلمرو نیازسنجیتکنیک های نیازسنجیالگوهای نیازسنجیو . . .


توجه: چيزی که اين فایل را با بقیه فایل ها متمايز کرده است قابل ویرایش بودن و و آماده پرينت و ارائه بودن آن می باشد تا خريدار از خريد خود کاملا راضی باشد.


مطالب دیگر:
📖پاورپوینت برآورد نيروي انساني براساس نگرش سيستمي📖پاورپوینت برچسب محتواي غذايي مواد مصرفي را بخوانيد📖پاورپوینت بررسی رابطه میزان سرمایه اجتماعی با عملکرد منابع انسانی سازمانهای رفاهی : سازمان تامین اجتماعی 📖پاورپوینت بررسی وضعیت رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور📖پاورپوینت برنامه ریزی و طراحی آموزش همسالان📖پاورپوینت برنامه كاهش آلودگي آبها در جهان؛راين – اروپا📖پاورپوینت بیداری اسلامی در جهان عرب، ایران و شبه قاره هند📖پاورپوینت بیماری های کبد📖دانلود طرح لایه باز آگهی ترحیم📖پاورپوینت شرکت سامسونگ 📖پاورپوینت بررسی اقلیم شناسی📖پاورپوینت تجهیزات جابه جایی مواد و حمل بار 📖پاورپوینت حس تعلق در معماری📖پاورپوینت پروژه زنیت📖تحقیق در مورد سياست ايالا‌ت متحده در خليج فارس📖تحقیق در مورد سیب زمینی📖تحقیق در مورد سيره امام على (ع) 📖تحقیق در مورد سيستم تهويه مطبوع خودرو 📖تحقیق در مورد سيستم تعميرات و نگهدارى در كارخانجات دارو 📖تحقیق در مورد سيستمهاي خنك كننده 📖تحقیق در مورد سيستم عامل: مديريت منابع (Resource Manager)📖تحقیق در مورد انرژي هسته اي 📖تحقیق درباره دولت مدرن 📖تحقیق در مورد سيستم‌هاي الكتريكي در خودروي زانتيا 📖تحقیق درباره دين و سياست